Joensuun julkisen alan eläkeläiset ry on nuorekas eläkeläisyhdistys joka on toiminut jo 35 vuotta. Olemme Julkisen alan eläkeläisten liitto KELO ry:n jäsen ja osallistumme aktiivisesti sen toimintaan. KELO:n kautta olemme myös valtakunnallisen eläkeläisten neuvottelukunnan VENK ry:n jäsen, meillä on myös edustus Joensuun vanhusneuvostossa. Yhdistyksemme toimii jäsentensä hyväksi järjestämällä mahdollisuuksia erilaisiin harrastuksiin, vaikuttamiseen ja osallistumiseen.

Mottomme on "liikunta on lääkettä" , se pitää pillerit purkissa !

”Hyvinvointia läpi elämän”

Toimintamme viisi päälinjaa ovat:

1. Jäsenten fyysisen kunnon ylläpitäminen ja edistäminen.

Viikoittain kokoontuu useita liikuntaryhmiä eri puolilla kaupunkia sekä sisätiloissa että ulkona.

2. Yhdistys järjestää useita yleisötilaisuuksia vuodessa.

Aiheiden kirjo vaihtelee ikääntyneiden aikuisten terveydestä jokapäiväisiin atk-taitoihin turvallisuus- ja perintöasioita unohtamatta.

3. Liikuntaryhmien lisäksi meillä toimii mm. kirjallisuuspiiri,  keskustelu- ja käsityökerho sekä Laulavaiset-kuoro.

4. Yhdistys hoitaa ikääntyneiden aikuisten edunvalvontaa osallistumalla kunnan vanhusneuvostoon sekä yleisemmin kunnan ja valtakunnan päättäjien ja vaikuttajien suuntaan.

5. Mieli ja keho virkistyvät yhteisissä tansseissa, teatteri-, konsertti- ja muilla kulttuurimatkoilla sekä lounas- ja illallistapaamisissa. ”Vain mielikuvitus asettaa rajoituksia yhdessä tekemiseen”.